Witamy na stronie internetowej Archiwum Terra
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Archiwum Terra
Przygotowaliśmy wiele gotowych dokumentów, które wystarczy jedynie wypełnić.
Zapraszamy do kontaktu z Archiwum Terra

REGULAMIN

świadczenia usług

Archiwum- Digitalizacja TERRA Sp. z o. o. 

  • 1
  1. Miejscem świadczenia Usług jest siedziba firmy
  2. Usługi świadczone są od poniedziałku do czwartku w godz. od 9.00 do godz. 15.00 z wyłączeniem dniu ustawowo wolnych od pracy.
  • 2

Zakres świadczonych usług

  1. Archiwizacja dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej
  1. Porządkowanie – zakres usługi porządkowania obejmuje następujące czynności uzgodnione i przeanalizowane przez przedstawicieli TERRA i klienta, uzależnione od stanu dokumentów ich kategorii archiwalnej oraz specyficznych wymagań
  • kompletowanie luźnych dokumentów
  • kontrolę zawartości pojemników/teczek/
  • kontrolę opisu teczek
  • wymianę zniszczonych teczek na nowe
  • zszycie dokumentów
  • ułożenie teczek we właściwej kolejności
  • opracowanie spisu akt
  • naniesienie na teczki sygnatury archiwalnej

1.2 Przechowywanie – zakres usługi przechowywania obejmuje następujące czynności

  • wizyta w siedzibie klienta w celu wybrania sposobu katalogowania oraz uzgodnienia szczegółów technicznych
  • spakowanie dokumentacji w pojemniki kartonowe i sporządzenie listy pojemników
  • przewiezienie zapełnionych pojemników do siedziby TERRA Sp. z o. o.
  • zaprowadzenie ewidencji w systemie komputerowym i oznaczenie pojemników
  • umieszczenie pojemników na specjalistycznych regałach
  • zapewnienie odpowiednich warunków /wilgotność, temperatura, bezpieczeństwo/
  • udostępnianie dokumentacji klientowi
  • niszczenie po upływie okresu przechowywania

1.3 Niszczenie – dokumentacja niszczona jest w siedzibie TERRA Sp. z o. o. na poziomie III C klasy tajności zgodnie z normą DIN 66399 z zachowaniem Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

  • oraz Ustawę o Ochronie Informacji Niejawnych (Dz. U. Nr11/199 poz.95)

Zakres usługi niszczenia dokumentacji obejmuje dokumenty przechowywane w Archiwum TERRA Sp. z o. o. po upływie okresu ich przechowywania lub też może stanowić usługę polegającą na:

  • czyszczeniu dokumentów z materiałów obcych nie będących papierem
  • pakowanie w bardzo mocne worki
  • transport od klienta do miejsca niszczenia dokumentacji
  • niszczenie dokumentów
  • niszczenie cyfrowych nośników danych (dyski twarde, Płyty CD, DVD, dyskietki)
  • sporządzenie protokołu i certyfikatu niszczenia dokumentów i nośników danych
  • możliwość nadzoru przez pracowników klienta procesu niszczenia

1.4 Digitalizacja – usługa ta zapewnia otrzymanie obrazów dokumentacji w dowolnych formatach oraz zapisanie ich na nośniku CD, DVD , twardy dysk

  • szybkie i dobre jakościowo skanowanie
  • przechowywanie danych w oszczędny sposób
  • łatwy szybki dostęp do informacji
  • 2

Zasady przejmowania dokumentów na przechowywanie, jej ewidencjonowania i przechowywania 

  1. Przetransportowanie całości zbioru archiwalnego w stanie niepogorszonym do miejsca składowania przed dokonaniem archiwizacji
  2. Dokonanie archiwizacji, porządkowania, konserwacji całego zasobu aktowego w tym 
  • akta kategorii „A” – dokonywanie ekspertyz w porozumieniu z Archiwum Państwowym wg zachodzących potrzeb
  • akta kategorii „B” – zawierające dokumentację pracowniczą sporządzeniu spisu zdawczo – odbiorczego zasobu aktowego

1.3 Porządkowanie całego zbioru po przekazaniu oraz uzyskaniu zezwolenia archiwum Państwowego na brakowanie akt jeżeli zbór będzie tego wymagał.

Zakres dokonywanych przez wykonawcę prac archiwizacyjnych obejmuje w szczególności:

  • klasyfikacje dokumentacji do odpowiednich kategorii archiwalnych
  • systematyzacje akt wg komórek organizacyjnych
  • ich klasyfikacje w układzie rzeczowym
  • formowanie jednostek archiwalnych oraz weryfikowanie i uzupełnianie ich opisu
  • opracowanie środków ewidencyjnych, odrębnie dla materiałów archiwalnych (kategoria A) i nie przeterminowanej dokumentacji niearchiwalnej (kategoria B)
  • wybrakowanie przeterminowanej dokumentacji niearchiwalnej wraz ze sporządzeniem odpowiednich dokumentów brakowania i uzyskaniem potwierdzenia zniszczenia 

1.4 Wykonywanie innych prac określonych Zarządzeniem Naczelnego dyrektora Archiwów Państwowych

  • bieżąca konserwacja zbioru
  • szczególne zabezpieczenie zbioru na życzenie klienta
  • ułożenie całego zbioru we wskazanym przez zamawiającego miejscu, o ile jest to miejsce inne niż Archiwum TERRA Sp. z o. o.
  • 3

Ogólne zasady zabezpieczenia dokumentacji przed osobami nieuprawnionymi: miejsce świadczenia usług, tryb przyjmowania interesantów, sposób i termin udostępniania dokumentacji

 

  1. Archiwum-Digitalizacja TERRA Sp. z o. o. zwane dalej Archiwum, udostępnia dokumentację niearchiwalną, której jest przechowawcą .
  2. Udostępnianie dokumentacji niearchiwalnej z zasobu Archiwum może odbywać się bezpośrednio na miejscu lub korespondencyjnie.
  3. W przypadku udostępniania dokumentacji na miejscu można z niej skorzystać oraz uzyskać na jej podstawie odpisy i kopie.
  4. Korespondencyjne udostępnianie dokumentacji odbywa się jedynie poprzez wydawanie odpisów i kopii.
  5. Dokumentacja niearchiwalne udostępniana jest na miejscu w godzinach pracy Archiwum.
  6. Z bezpośredniego udostępniania dokumentów mogą korzystać osoby fizyczne działające we własnym imieniu lub będące upoważnionymi pełnomocnikami podmiotów zainteresowanych.
  7. Podmiot, który nie jest osobą fizyczną , chcąc korzystać ze zborów Archiwum, powinien wskazać swojego przedstawiciela – osobę fizyczną, którą upoważnia do korzystania z dokumentów.
  8.  Akta osobowe oraz dane dotyczące wynagrodzeń udostępniane są wyłącznie osobom, których dokumentacja dotyczy, oraz organom emerytalno-rentowym, a także uprawnionym organom administracji państwowej i organom wymiaru sprawiedliwości w przypadkach przewidzianych prawem.
  9. Każda osoba, która zamierza korzystać z dokumentacji niearchiwalnej z zasobu Archiwum , składa wniosek, w którym zobowiązana jest wskazać:
  • interes prawny do korzystania z dokumentacji
  • cel wykorzystania dokumentacji
  • zakres potrzebnych materiałów

Podane we wniosku dane są wykorzystywane tylko w zakresie niezbędnym do zarządzania udostępnianiem dokumentacji, na poziomie III C klasy tajności zgodnie z normą DIN 66399 z zachowaniem Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

oraz Ustawę o Ochronie Informacji Niejawnych (Dz. U. Nr11/199 poz.95)

  1. Archiwum zastrzega sobie prawo odmowy udostępniania dokumentacji w przypadku braku interesu prawnego osób zainteresowanych.

Udostępnianie dokumentacji może zostać również ograniczone w przypadku, gdy przepisy prawa chronią wybrane kategorie informacji.

  1. Dokumentacja udostępniania jest na podstawie zamówienie (rewersu). Zamówienie wypełnia się osobno dla każdej jednostki dokumentacji niearchiwalnej.



  • udostępnianiu podlega jedynie dokumentacja zewidencjonowana
  • użytkownik może jednorazowo otrzymać maksymalnie 5 jednostek dokumentacji niearchiwalnej
  • zamówienia realizowane są w terminie 40 dni roboczych. W przypadku gdy zamówione dokumenty wymagają dodatkowego przygotowania mogą być realizowane w późniejszym terminie zależnym od prac przygotowawczych.Po zawiadomieniu telefonicznym lub pisemnym klienta.
  • zamówienia realizowane mogą być w trybie ekspresowym tj. do 14 dni roboczych po uiszczeniu dodatkowej opłaty przez klienta zgodnej z cennikiem
  • istnieje możliwość przesyłania pocztą, faksem, lub e-mailem wcześniejszego zamówienia na udostępnianie akt z podaniem terminu korzystania z nich.
  • po zapoznaniu się z dokumentami korzystający zwraca je pracownikowi archiwum
  1. Użytkownik korzystający z dokumentów w ramach złożonego zamówienia, nie może ingerować w jej układ i treść oraz zamieszczać na nich jakichkolwiek notatek , uwag i znaków zachowując dbałość o ich stan fizyczny i bezpieczeństwo
  • wnoszenie pomocy ewidencyjnych jest zabronione
  • podczas korzystania z dokumentacji nie wolno używać przedmiotów i substancji mogących spowodować uszkodzenie dokumentów (w tym artykułów spożywczych, środków barwiących i łatwopalnych).
  • udostępnianie dokumentacji nie upoważnia do samodzielnego jej reprodukowania
  • posługiwanie się własnymi urządzeniami kopiującymi jest dopuszczalne pod warunkiem uzyskania zgody pracownika Archiwum o ile archiwum nie jest w stanie zrealizować tej usługi, a użytkownik uzasadni potrzebę zastosowania określonej przezeń techniki kopiowania.
  • użytkownik może otrzymać kserokopie dokumentów na podstawie pisemnego zamówienia
  1. Byłym pracownikom jednostek, których dokumentacja została złożona w archiwum wydawane są odpisy i kopie dokumentów wyłącznie na podstawie złożonego pisemnego wniosku.
  • odpisy i kopie dokumentów, są wydawane w terminie 40 dni roboczych. W przypadku gdy zamówione dokumenty wymagają dodatkowego przygotowania mogą być realizowane w późniejszym terminie zależnym od prac przygotowawczych. Po zawiadomieniu telefonicznym lub pisemnym klienta.
  • zamówienia realizowane mogą być w trybie ekspresowym tj. 14 dni
  1. Na pisemny wniosek syndyka lub likwidatora, który złożył w archiwum dokumentację likwidowanej jednostki, oryginały żądanej dokumentacji mogą być wydane poza Archiwum. Wniosek powinien zawierać zobowiązanie zwrotu dokumentacji po jej wykorzystaniu w terminie nie przekraczającym daty ukończenia postępowania upadłościowego lub likwidacyjnego.
  2. Wgląd do systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych mają tylko uprawnieni pracownicy Archiwum-Digitalizacja TERRA Sp. z o. o.
  3. Każdy pracownik upoważniony do obsługi systemu informatycznego przetwarzającego dane osobowe otrzymuje swój indywidualny login i hasło.
  4. W przypadku wygaśnięcia stosunku pracy pracownika upoważnionego do obsługi systemu informatycznego przetwarzającego dane osobowe, wszelkie uprawnienia do dostępu do systemu informatycznego są blokowane.
  5. Zarówno Pracownicy Archiwum jak i interesanci wykonujący swoje zadania na terenie i sprzęcie komputerowym należącym do Archiwum są zobowiązani do zachowania tak zwanej zasady „czystego biurka i czystego ekranu” to znaczy: 
  • iż po skończonej pracy są oni zobowiązani do posprzątania swojego stanowiska pracy i złożenia dokumentacji, na której pracowali do zamykanych szafek. W przypadku 
  • w przypadku przerwania pracy na sprzęcie komputerowym w trakcie jej trwania wygaszenie ekranu musi nastąpić w czasie nie dłuższym niż 1min. Ponowne uruchomienie sprzętu komputerowego musi być zainicjowane poprzez ponowne logowanie.
  1. Wszelkie nowe systemy informatyczne instalowane na sprzęcie komputerowym należącym do Archiwum muszą zostać przetestowana i środowisku testowym nie zależnym od sieci i systemu, w którym funkcjonuje firma
  • 4

Ogólne zasady zbywania sprzętu elektronicznego 

  1. Firma Archiwum-Digitalizacja TERRA nie zajmuje się zbywaniem sprzętu komputerowego.
  2. W przypadku sprzętu uszkodzonego system jeżeli to możliwe zostaje przywrócony do ustawień fabrycznych. Jeżeli nie ma możliwość powrotu do ustawień fabrycznych sprzęt komputerowy podlega likwidacji i złomowaniu po uprzednim usunięciu części mogących przechowywać i gromadzić dane(dyski twarde) następnie dyski twarde zostają zniszczone w sposób mechaniczny na poziome H3 zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz Ustawę o Ochronie Informacji Niejawnych (Dz. U. Nr11/199 poz.95)
  • 5

Dodatkowe usługi opracowywania kwerend pracowniczych

  1. Udowadnianie okresu zatrudnienia.
  • na podstawie ksiąg ewidencji ksiąg pracowników zatrudnionych, zwolnionych itp.
  • umów, pism znajdujących się w aktach osobowych
  • świadectw pracy i ich weryfikacja
  1. Obliczanie wysokości wynagrodzeń z dokumentów z zasobu archiwum lub dokumentów prywatnych dostarczonych przez klienta.
  1. Obliczanie wysokości wynagrodzenia osób przebywających na eksporcie na podstawie analogii do pracowników zatrudnionych w tym samym zakładzie pracy w danym okresie w kraju.
  2. Obliczanie wysokości wynagrodzenia osobom dla , których brak dokumentów płacowych na podstawie analogii do osób zatrudnionych na tym samym stanowisku w tym samym zakładzie pracy (metoda porównawcza)
  3. Udowadnianie i zaświadczanie okresu pracy w szczególnych warunkach poprzez
  • zakwalifikowanie pracy do właściwych przepisów i zarządzeń branżowych
  • wyszukiwanie dokumentów potwierdzających pracę na stanowisku w szczególnych warunkach
  • wyszukiwanie z zasobu dokumentów danego zakładu zarządzeń o kwalifikacji danego stanowiska pracy do I kategorii zatrudnienia. 



  • 6

Wysokość opłat pobieranych za usługi 

  1. Cennik usług archiwizacyjnych, dostępny w Archiwum, nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, lecz propozycję wyceny usługi świadczonej przez to Archiwum.
  • 7

Procedury dotyczące brakowania i niszczenia dokumentów

Brakowanie akt w trakcie prac archiwizacyjnych z uwagi na upłynięcie terminu przechowywania poddaje się procesowi zniszczenia z zachowaniem przypisanych prawem norm poprzez:

  1. Wydzielenie wybrakowanych akt z zasobów.
  2. Sporządzenie spisu akt wybrakowanych
  3. Wystąpienie o zgodę na brakowanie do właściwego Archiwum Państwowego (dot. firm pod nadzorem Archiwum Państwowego)
  4. Dokonanie fizycznej likwidacji akt na profesjonalnej niszczarce będącą własnością Archiwum TERRA Sp. z o. o., na życzenie w obecności zleceniodawcy
  5. Wydanie certyfikatu zniszczenia akt

Niszczenie dokumentów i nośników danych (twarde dyski płyty CD, DVD, dyskietki. Dyski twarde) pomaga między innymi w:

  1. Zabezpieczeniu poufnych i tajnych danych w tym informacji przed dostępem do nich osób nieuprawnionych.
  2. Przestrzegać przepisy ustawy o odpadach (Dz. U. Nr 62 poz 628 z 2001 r.) i Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz Ustawę o Ochronie Informacji Niejawnych (Dz. U. Nr11/199 poz.95)
  3. chronienia własnych danych
  • 8

Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z regulaminem i stosować się do zapisanych w nim paragrafów .








Cennik Tabela I

w zakresie akt osobowo-płacowych

Odpis świadectwa pracy

_35,00 zł

Odpis skrócony wysokości zarobków Rp-7

4,00 zł(za każdy rok)

Odpis pozostałych świadectw (umowa o pracę, angaż itp.)

8,00 zł(za każdą rozpoczętą stronę A4)

Zaświadczenie o braku dokumentacji 

_50,00 zł

Kopia świadectwa pracy

_17,00 zł

Kopia zaświadczenia o wysokości zarobków

4,00 zł(za każdą rozpoczętą stronę A4)

Kopia pozostałych świadectw

4,00 zł(za każdą rozpoczętą stronę A4)

Kopia strony z list płac, 

kartotek zarobkowych i zasiłkowych 

4,00 zł(za każdą rozpoczętą stronę A4)

Podstawa Prawna: Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 10 lutego 2005 r. (Dz. U. 2005 nr 28, poz. 240).

Cennik Tabela II

w zakresie innych usług archiwum

Pisemna informacja o stanie zasobów aktowych

200,00 zł

Wypożyczenia 1 jednostki oryginałów akt

200,00 zł (do ceny należy doliczyć opłatę za pracę archiwisty) 

Uwaga: w cenę wliczone są koszty zabezpieczenia zbioru poprzez digitalizację wypożyczonych jednostek dokumentacji.

1 roboczogodzina pracy archiwisty

193,00 zł

Opracowanie kwerend pracowniczych:



321,14 zł – do 1 roku 

426,83 zł – do 3 lat

630,09 zł – do 5 lat 

711,39 zł – do 7 lat

808,95 zł – powyżej 7 lat

Udowodnienie pracy w szczególnych warunkach

404,07 zł

Usługa ekspresowa 14 dni Opracowanie dokumentacji pracowniczej

81,30 – do 1 roku

121,96 – do 3 lat

162,61 – do 5 lat

203,26 – powyżej 7 lat

Kserokopie całości dokumentów znajdujących się w aktach medycznych potwierdzone za zgodność z oryginałem

200,00 zł

Udostępnianie dokumentacji na potrzeby Sądu i innych jednostek administracji państwowej wraz z zabezpieczeniem zbioru.


Podstawa Prawna: KPC art. 251 zdanie 2.

200,00 zł -1 jednostka akt + roboczogodzina pracy archiwisty

Uwaga: 

  • Strony dokumentacji większej niż A4 są przeliczane na format A4 np. A3 = 2xA4
  • Dokumentacja formatu mniejszego niż A4 liczona jest jako strona A4 np. A5 = A4
  • Wszystkie ceny podane w cenniku są cenami netto (stawka vat 23%) 
  • W przypadku gdy Archiwum-Digitalizacja TERRA Sp. z o. o. nie może zrealizować zlecenia w zakresie opracowania dokumentacji ze względu na braki lub zły stan zasobu archiwalnego nie wynikający z winy archiwum następuje zwrot pobranych od klienta środków finansowych umniejszony o opłatę manipulacyjną w wysokości 25% od kwoty opłaty uiszczonej przez klienta.